Trescant per aquest racons del Baix Camp i... potser també per altres!

diumenge, 10 d’abril del 2016

Coll del Guix, la Miranda, Creu de l'Estavell, Llaberia, els Revolts, Coll del Guix (10,21 km.)

09 de març de 2016. COLL DEL GUIX-LA MIRANDA-CREU DE L'ESTAVELL-LLABERIA-ELS REVOLTS-COLL DEL GUIX.  10,21 Km.

A punt d'arribar a la Miranda
Sortim del Coll del Guix i agafem la Drecera d'en Ramon, corriol que amb una forta i llarga pujada ens porta a la MIRANDA, que amb els seus 918 m és el punt més alt de la Serra de Llaberia. Des d'aquí, i malgrat el fort vent i el fred, podem gaudir d'una magnífica vista.
Tot seguit continuem direcció a la CREU DE L'ESTAVELL. En aquest punt, una creu de pedra recorda el lloc on es va estavellar un avió correu alemany el dia 4 d'agost de l'any 1939. Es diu que els primers en arribar-hi hi van treure algun profit. (?) Aquí busquem un lloc que ens protegeixi del vent i esmorzem.
Tornem enrere i agafem novament la pista que ens porta al Coll dels Colibassos on fem la foto del grup. Continuem avall i portant sempre a la nostra esquerra la impressionant frondositat del Racó de la Dòbia. Passem a tocar els tolls d'aigua de la Font de les Amares i seguim fins el mirador de la Dòbia. En aquest punt agafem el senderó, PR-C 90, que ens porta fins el poble de Llaberia.
Llaberia
L’encant de Llaberia rau en la seva fesomia medieval que roman intacta. És el poble més petit i més alt del municipi de Tivissa (680 m sobre el nivell del mar). Només pel seu emplaçament, rodejat de natura i la pau que es respira ja s’hi val una visita. Aquí ja ens comença a fer una fina pluja que ja ens acompanyarà en tot el recorregut. Agafem el GR 7 i marxem direcció al Portell de Llaberia, porta d'accés a la serralada i a la Vall de Massanes. Agafem el camí mil·lenari dels REVOLTS, que en 23 ziga-zagues, ens duen, sempre seguint el GR 7, fins el COLL DEL GUIX on donem per acabada la caminada.